کد خبر 1657178
تاریخ انتشار: ۷ آبان ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۷
شکایت عراق از اسرائیل در شورای امنیت و سازمان ملل

دولت عراق امروز دوشنبه از نامه اعتراضی و رسمی بغداد به دبیرکل سازمان ملل و شورای امنیت و محکومیت شدید اقدام رژیم صهیونیستی در نقض حریم هوایی و حاکمیت عراق خبر داد.

به گزارش مشرق؛ باسم العوادی سخنگوی دولت عراق اعلام کرد که بغداد رسماً یادداشت اعتراضی را به دبیرکل سازمان ملل متحد و شورای امنیت سازمان ملل متحد تسلیم کرد که حاوی محکومیت اقدام رژیم صهیونیستی در نقض آشکار حریم هوایی و حاکمیت عراق و استفاده از حریم هوایی عراق برای حمله به جمهوری اسلامی ایران در ۲۶ اکتبر (پنجم مهرماه سال جاری) است.

به نوشته «بغداد الیوم»، وی افزود که دولت عراق همچنین به وزارت امور خارجه دستور داد تا طبق مفاد توافقنامه چارچوب راهبردی دوجانبه و تعهد ایالات متحده به امنیت و حاکمیت عراق، در خصوص این تخلف با طرف آمریکایی تماس بگیرد.

پیشتر سید عباس عراقچی وزیر خارجه ایران گفته بود که مشارکت آمریکا در عملیات اسرائیل علیه ایران کاملاً مشهود است و حداقل مشارکت آمریکا این است که یک کریدور فضایی در اختیار نیروی هوایی اسرائیل قرار داده است.

در بیانیه دولت عراق آمده است که این دولت بر تعهد قاطع خود به حاکمیت، استقلال و حرمت اراضی عراق تأکید می‌کند و در سطوح مختلف برای مقابله با این نقض‌های حاکمیتی تلاش می‌کند تا اجازه ندهد از حریم هوایی یا اراضی عراق برای حمله به دیگر کشورها، به ویژه کشورهای همسایه که عراق با آنها روابط محترمانه و منافع مشترکی دارد، استفاده شود.

العوادی تصریح کرد که این موضع بیانگر تأکید عراق به پیروی از سیاست حفظ ثبات در منطقه، با جلوگیری از هرگونه سوء استفاده از اراضی خود در درگیری‌های منطقه‌ای و حمایت این کشور از حل و فصل اختلافات از طریق گفت‌وگو و درک متقابل است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 4
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۸/۰۷
    3 0
    برو بابا . آسمون شما دست آمریکاست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس